Business Club: "Packaging Power: Winning the Consumer Brain”
Event exclusief voorbehouden voor leden van Pack4Food, met als doel de kennis en het netwerk van de leden te stimuleren.

Packaging Power: Winning the Consumer Brain
Korte inhoud:
Waarom kiezen consumenten het ene product boven het andere? Verpakking is meer dan alleen bescherming—het is een stille verkoper die aandacht trekt, emoties oproept en het koopgedrag beïnvloedt op manieren die we ons niet eens realiseren. In deze interactieve lezing onthult Prof. Dr. Timothy Desmet hoe het consumentenbrein echt werkt en hoe onbewuste processen besluitvorming sturen. Ontdek hoe je verpakkingen kunt ontwerpen die niet alleen opvallen, maar ook een diepere connectie maken met consumenten, waardoor zowel de verkoop als duurzaam gedrag, zoals recyclen en het verminderen van voedselverspilling, wordt gestimuleerd. Schrijf je nu in en ontdek de verborgen kracht van verpakking—mis deze unieke kans niet!
Wie?
Prof. Dr. Timothy Desmet is cognitief psycholoog en medeoprichter van Sapience, een spin-off van de VUB die zich richt op het begrijpen en beïnvloeden van menselijk gedrag. Hij behaalde zijn doctoraat aan de Universiteit Gent, was Visiting Scientist aan MIT en heeft onderzoek gedaan voor tal van internationale bedrijven en organisaties. In zijn vrije tijd geniet hij van wijn als Sommelier-Conseil.
Waar
Nieuwgoed Seminariecentrum - Grotesteenweg Zuid 8 - 9052 Gent
Wanneer
27 maart 2025
Ca. 16:00 tot 19:00
Hoe
Dit event is exclusief voorbehouden voor leden van Pack4Food, met als doel de kennis en het netwerk van de leden te stimuleren. Deelname is gratis, maar registreren is noodzakelijk. Het aantal zitplaatsen is beperkt. Om de interactie te bevorderen zijn de inschrijvingen beperkt tot 1 persoon per gezelschap, reserveer dus snel uw plaats!