Events

Actieve en Intelligente verpakkingen

Wat is het verschil tussen actief en intelligent? Wat zijn de mogelijkheden?

Ad lpm eu combi yellowimages 76048 r DT PP70 group 4000x2400px 300dpi

Pack4Food’s missie is om voedselverspilling en -verliezen te verminderen door geoptimaliseerde voedingsverpakkingen en processen. Dankzij nieuw toegevoegde functies die worden beschreven als actieve en intelligente (A&I) verpakkingstechnologieën, kunnen verpakkingen tegenwoordig veel meer dan de oorspronkelijke 3 P's (preserve, protect and promote of bewaren, beschermen en promoten)! Verpakkingen kunnen zelfs van passieve producten slimme en verbonden producten maken die een grotere meerwaarde geven naar bijvoorbeeld houdbaarheid van het verpakte voedsel, geoptimaliseerde toelevering of merkbeveiliging zowel B2B als B2C.

Wilt u meer weten over deze technologieën en wat deze voor uw producten kunnen betekenen?

Schrijf u in voor de Active and Intelligent Packaging opleiding van Pack4Food met speciale gastspreker Avery Denisson: een multinationale fabrikant en distributeur van drukgevoelige zelfklevende materialen (zoals zelfklevende labels), tags, RFID-inlays en speciale medische producten. Het bedrijf is lid van de Fortune 500!

  • Wat is het verschil tussen actieve en intelligente verpakkingen?
  • Welke types actieve en intelligente verpakkingen zijn er op de markt?
  • Hoe zit het nu juist met antimicrobiële verpakkingen?
  • Kunnen verpakkingen ons iets zeggen over de kwaliteit van levensmiddelen?
  • Hoe kunnen intelligente verpakkingssystemen bijdragen aan meer duurzaamheid?
  • Kunnen intelligente verpakkingen ook gebruikt worden door kleinere ondernemingen?
  • Welke wetgeving bestaat er rond het gebruik van actieve en intelligente verpakkingen?

Voor deze opleiding is geen voorkennis vereist.

Taal opleiding: Engels (vragen kunnen in het Nederlands gesteld worden)

Wie

Teachers: Prof. dr. ir. Peter Ragaert; ir. Hedwige Verherbrugghen - Guest teachers: Mrs. Monica Gross, Ecosystem Engagement Manager Food & Beverage en Mrs. Zuzanna Kokot, Segment Strategy Analyst bij Avery Dennison

Waar

Campus Coupure, Ghent

Wanneer

22 oktober 2024

Ca. 13:00 tot 17:00

Hoe

Deelnemen kost €415 (excl. BTW) voor leden en €640 (excl. BTW) voor niet-leden.

Indien u een broodjeslunch wenst, gelieve dit aan te duiden bij de inschrijving (lunch van 12.30 tot 13 uur).

Wij zijn erkend dienstverlener van de KMO portefeuille (DV.O227234).

AD H2 Logo Red RGB